h1

Naaien voor beginners: een zakske

januari 21, 2010

Vandaag werkte ik mijn kringloop project zakske af. De stof vond ik – uiteraard- in de kringwinkel in de vorm van een oud lakentje. Het knipwerk deed ik vorige week en ik werd er helemaal tureluut van. Ik dacht het zakske zo eventjes snel in elkaar te zetten, maar ook deze keer viel dit wat tegen. Volgens de juf was de stof wat te dun en dus moest ik het verstevigen met plakstof / kleefvulling wat het knippen dus verdubbelde. Gelukkig kon ik die plakstof op school kopen, anders was het weer een lange-terrmijn-project geworden.

Het naaien zelf deed ik op een voormiddag (en gelukkig mocht ik een uurtje nablijven zodat ik het kon afwerken). Ik moet wel zeggen dat ik – zelfs met de handleiding – nog heel vaak hulplijn “juf” nodig had. Vooral om me de volgende stap te verduidelijken. Hmm een inzichtelijk naaitalent ben ik dus niet ;-)
Enkel op het einde slaagde ik er in een megafout te maken:  de voor- en achteraan aan elkaar naaien (again!). Al had ik het wel sneller door en bleef de schade beperkt. Ssja mij opjagen om iets SNEL af te werken is dus geen goed idee.
Voila:

En vol enthousiasme trok ik met mijn kringloopzakske naar de kringloopwinkel en daar vond ik een wasmand vol stofkes. 1 euro per lap! Ik kocht 8 bommastofkes voor 8 euro begot, daar kan een mens al eens mee experimenteren… (klik op de collage voor groter).

9 reacties

  1. ‘t Is wel een wreed schoon zakske.


  2. Dat is een heel mooi zakske zeg!


  3. Goe bezig!

    Mooie stoel ook (waar dat zakje op staat).


    • @ Tamara: die kinderstoel komt ook uit de kringwinkel en gisteren moest ik mezelf tegenhouden om er niet nog zo éen mee te brengen ;-)


  4. Geen naaitalent? Tsss… Ik ben al benieuwd naar je volgende creaties!


  5. Haha voor de “megafout”, dat overkomt mij zo nu en dan ook nog wel eens. Een naaitalent ben je alleszins (ik heb de foto eens goed van dichtbij bekeken ;-)), zeer netjes! En dat “inzichtelijk” komt wel als je meer en meer naait. Blijven verderdoen! Je zakje staat in de galerij.


  6. Schoon gedaan toch!


  7. Goed seg! De naaimicrobe heeft je precies ook goed te pakken?


  8. sjieke zak ;-)



Geef een reactie

Volg

Ontvang elk nieuw bericht direct in je inbox.

Doe mee met 38 andere volgers

